Khamis, 17 Mac 2011

penyejuk hati...

salam kawan-kawan..tiba-tiba kenangan lama menggamit hati mummy untuk berkongsi sedikit cerita lampau...ceh..ayat xboleh blah,kan?untuk pengetahuan kawan-kawan,mummy dulu bersekolah di sekolah berasrama penuh (agama),so kalau bab nasyid memang menjadi kegemaran nombor satu la dari dulu..hehehe..asal ada pertandingan nasyid atau majlis yang ada persembahan nasyid,mummy n the geng la antara yang terawal sampai...huhuhhu..minat nasyid ke minat orang yang bernasyid?hehehe.. mamayatie tolong jawabkan..sungguh manis kan kenangan masa sekolah?tak terbayar sungguh..
tapi,sebenarnya apa yang mummy nak kongsikan sekarang,anak-anak mummy pun rupanya mempunyai minat yang sama ngan mummy diorang,iaitu suka dengar lagu nasyid...maher zain tu toksah citerla,kan?hehehe..tapi nasyid ni bagus sebenarnya,selain untuk hiburan,nasyid jugak dapat mendidik untuk lebih mendalami agama islam even untuk budak kecik pun..saaangat bagus...setiap kali naik kereta,kasyfi akan mintak dipasangkan lagu nasyid n sama2 berlagu ikut irama nasyid bersama adiknya..walaupun kadang-kadang sebutan kurang jelas,tapi insyaAllah lama-lama nanti mesti dapat hafal,kan?mummy nak share ckit antara lagu2 nasyid kegemaran anak2 mummy..nasyid ni kalau ikut bahasanya rasa2 dari indonesia..tapi takpe,janji sebutannya betul dan senang untuk diikuti...

sejuk hati mummy bila anak-anak sedikit demi sedikit boleh sebut alif ba ta,boleh lagukan asmaulhusna....harap-harap minat mereka ni sampai besarla..jangan macam mummy dia...hehehe..

4 ulasan:

cik syira berkata...

btul tu mummy..kanak2 ni time dorang kecik2, otak senang ingat..bestnye kalau dah ada anak2..hehe

mummy2k berkata...

insyaAllah cik syira..

MamaYatie berkata...

bagus2..kena beli laptop & berukband cepat2 ni..cian anak2 aku..layan kartun kat tv jer..tok faedah sngt..dvd plak rosak..huhu

mummy2k berkata...

huhuhu..tp dh ade laptop nanti berebut ngan mama pulak la..huhuh